Často kladené dotazy

Vše, co potřebujete vědět před spoluprací s Cenik.cz

Odpovědi na otázky k inzerci, nákupu, převodům i podpoře na našem marketplace.

Základy marketplace

Jaké typy domén Cenik.cz nabízí?

Kurátorujeme prémiové .cz a .sk domény a vybrané mezinárodní koncovky jako .com, .eu, .io či .ai. Doména musí být brandovatelná, popisná nebo důvěryhodná pro český a slovenský trh.

Jak vybíráte Top domény?

Top status udělujeme ověřeným doménám se silnou poptávkou. Posuzujeme historii návštěvnosti, srovnatelné prodeje, vhodnost pro značku, než je zveřejníme na homepage a v newsletteru. Domény si můžete TOPovat také sami.

Mohu nabídnout i zahraniční domény?

Ano. Přestože většina nabídky je lokální, rádi zařadíme i globální domény mířící na středoevropské kupce. Doménu přihlaste přes sekci Prodej a naši brokeři během dvou pracovních dnů posoudí vhodnost.

Potřebujete rychlou odpověď?

Napište na info@cenik.cz nebo volejte +420 724 818 888. Odpovídáme do jednoho pracovního dne v češtině i angličtině.

Kontaktovat podporu

Prodej na Cenik.cz

Jak mohu doménu vystavit k prodeji?

Vytvořte si účet, odešlete doménu přes formulář Prodat a naši brokeři zkontrolují cenu i prezentaci. Listingy zveřejňujeme okamžitě.

Jaké poplatky se týkají prodávajících?

Listing na marketplace je placený. Success fee účtujeme pouze při uzavření obchodu. Pokud využijete prémiové brokerství nebo asistenci při převodu, nastavíme poplatky předem.

Jak fungují nabídky a vyjednávání?

Kupující mohou zadat závaznou nabídku nebo požádat o kontakt. Dostanete notifikace a v dashboardu můžete nabídku přijmout či upravit. Na požádání se do jednání zapojí i naši brokeři.

Nákup na Cenik.cz

Jak zadám nabídku nebo koupím doménu?

Vyberte doménu, klikněte na „Koupit“ nebo „Vytvořit nabídku“ a vyplňte krátký formulář. Ověříme vlastnictví, případně vyjednáme podmínky a připravíme kupní smlouvu.

Mohu požádat o ocenění před nákupem?

Ano. Náš oceňovací tým umí dodat ověřené valuace nebo rychlé posouzení. Ozvěte se s názvem domény a plánovaným využitím.

Podporujete anonymní akvizice?

Určitě. Náš brokerský tým může jednat vaším jménem a udržet vaši značku v anonymitě až do uzavření obchodu nebo transferu.

Platby a převody

Jaké platební metody podporujete?

Přijímáme bankovní převody v CZK a EUR, platby kartou přes Stripe a vklady do escrow. U velkých obchodů využíváme licencované escrow služby nebo individuální bankovní procesy.

Jak dlouho trvá bezpečný převod?

Většina převodů .cz a .sk je hotová do 1–3 pracovních dnů po připsání plateb. Mezinárodní TLD závisí na registrátorech – u .com počítejte s 3–7 dny, některé ccTLD trvají až 10 dní.

Spolupracujete s escrow poskytovateli?

Ano. Spolupracujeme s ověřenými escrow službami (Escrow.com, DAN.com, Payoneer) nebo můžeme poskytovat escrow-as-a-service, pokud obě strany potřebují neutrálního koordinátora.

Účet a podpora

Potřebuji účet k zaslání nabídky?

Nabídku lze poslat i bez registrace, ale s účtem sledujete vyjednávání, spravujete více domén a získáte rychlejší podporu brokerů.

Jak rychle odpovídá váš tým?

Fungujeme pondělí–pátek, 9:00–18:00. První odpověď čekejte do jednoho pracovního dne, urgentní brokerské zakázky řešíme ještě tentýž den.

Kde požádám o individuální pomoc?

Využijte kontaktní formulář nebo napište na info@cenik.cz. U portfolií, M&A projektů nebo samostatného escrow uveďte rozsah a broker s vámi domluví hovor.

Potřebujete další pomoc?

Popište svůj projekt a naši brokeři s vámi do jednoho pracovního dne domluví individuální konzultaci.